Wednesday 11 May 2011

Jururawat.Hari.Selamat

Selamat Hari Jururawat,especially untuk Shazreena Myeor.Aku tau ade hari jururawat pun dari die.2 tahun lepas aku rase.Itu pun sebab die amik diploma nurse.Aku bukan jururawat,tapi aku rase jururawat antara pekerjaan yang mulia.Sebab ape mulia,sebab korang jaga orang sakit.Segala jenis pesakit dekat dunia ni korang jaga.Budak kecik,orang tua,remaja muda mudi,semua jenis orang.
Semua benda yang ade dalam hospital tu korang buat.Dari sekecik-kecik kerja macam basuh berak,sampai lah sebesar-sebesar kerja macam 'err aku pun tak tau macam ape'.Orang lahir korang ade,orang meninggal pun korang ade.Orang yang tak ade harapan hidup pun korang bagi harapan.Aku kalo jadi pesakit mesti rase nak bagi hadiah je.
Aku agak kalo kerajaan bagi korang gaji lebih sikit style jugak kan?
Semoga korang teruskan kerja mulia ni.Lakukan dengan hati yang IKHLAS.
Aummm~~

Terus tak sakit kalo nurse senyum macam ni
Ini nurse berdarah hidung punya
ucapan juga untuk abam nurse
Ini jururawat untuk aku sorang sahaja=)

p/s:tajuk entry aku nak dah macam ginger boy bercakap,tunggang langgang.




No comments:

Post a Comment