Monday 14 March 2011

Derma Kilat.Bola Lesap.

Bola kami jambu.Kami juga begitu

Dari satu bangunan ke satu bangunan.Dari satu bilik ke satu bilik.Dari satu orang ke satu orang.Tak sampai 2 jam aku dapatkan sejumlah wang hasil dari derma kilat beberapa orang pelajar.

Sebab utama buat derma kilat ni bukan sebab banjir pun tapi sebab kami kehilangan bola untuk main petang-petang.kami dari persatuan 'Budak bola petang-petang' berasa sangat kecewa dengan kejadian macam ni.Jadi tanpa berfikir panjang aktiviti derma kilat di jalankan.Terima kasih aku ucapkan pada yang menderma.Terutama untuk budak yang memang wajib main bola petang,ahli takraw petang-petang,ahli basketball petang-petang dan yang paling best derma dari ahli persatuan tak pernah turun petang-petang.Aku sangat terharu dengan kesudian korang.Even ade yang takkan main bola tu,korang tetap bagi sumbangan.Nanti datang bilik aku tendang bola tu ye.Klik like la macam ni dekat korang.

So,petang tadi dapat main bola baru.Sedap bola tu.Kalo aku tau aku buat gulai ayam.Pandai botak,bosa 1,bosa 2 dan Si kurus pilih.Nak minta Al-ikhsan sponsor segan.Jadi jawabnye tak mintak la kan.Lepas ni sape-sape nak curi bola ni mesti 2 3 4 5 dan 1000 kali fikir sebab ade ramai kaki boleh rembat diorang yang cuba membuat aksi maut seperti itu.Ini peringatan.Jangan anggap ia umpama peringatan 'Dilarang membuang sampah di sini,denda rm500'.Ini lebih serius dari itu.Cuak!!!Jangan cuak.Aku geli-geli je warning ni.Bola itu bulat.Bola bujur bola ragbi.

p/s:yang tak bayar lagi kami takkan passing bola dekat korang ye.ahakzz!!




No comments:

Post a Comment