Friday 8 April 2011

Jom Gateh!!!

Mende pula jom gateh ni.
Jom gateh ni bahasa Kelantan sebenarnya.
Maksudnya jom kayuh pelan-pelan(merujuk pada basikal).
Member aku cakap la.Jangan marah ha kalo salah.
So,awal pagi tadi sesudah subuh aku dengan 7 orang coursemate aku telah melakukan aktiviti yang kami tak pernah buat sepanjang 4 tahun jasad kami dekat sini.

Kami berbasikal dari USM sampai ke Pantai Irama,Bachok.
Dekat je.Lebih kurang 40km.
Nak pergi jauh-jauh tak berani sebab tak ada pengalaman.Try yang dekat-dekat dulu kan.

Nak berbasikal punye pasal, kami semangat pinjam dekat orang.Ade yang baru dan ade juga yang lame.
Aku pakai basikal lame.Semalam check semua ok,tapi arini aku sedikit malang bila rantai basikal aku putus.Bukan sekali tapi 2 kali.Dah tak kuat rantai tu.Mujur survival skill kami ade lagi espcially si Syakir.Die banyka mempomenkan basikal tu.

Sampai sana lepak-lepak minum,then terjumpe team-team yang dah expert berbasikal.Segan pula rase.
Basikal kami cikai je.Basikal diorang,tu diaaaaaaaa.....

Member-member aku yang lain yang pula kami ajak join tapi tak ikut semua ingat kami berbasikal under satu-satu program or persatuan.
Tak ade sebenarnya der.Buat sendiri je ni.Kayuh sendiri.Letih sendiri.Repair basikal sendiri.Underground punya.

Ape-ape pun semua benda berjalan lancar.Tak ade kemalangan,cuma jubor kami je yang kemalangan.Pedih.Lame tak naik basikal.
Adoi jek.




Aku
Kep a.k.a Abah
Adam a.k.a Palsu
Mat min a.k.a robot
Mawi a.k.a kering
Syakir a.k.a Mat kirk
iman a.k.a rambo a.k.a tarzan

ini rival kami

2 comments: